خواندنی های پزشکی

خواندنی های پزشکی

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

لیف بینی با نخ چگونه صورت می گرید؟

لیف بینی با نخ چگونه صورت می گرید؟

در گذشته وقتی افراد راجب بهبود ظاهر بینی خود تحقیق می‌کردند تنها روش معمول و شناخته شده روش جراحی بینی بود. اما جراحی بینی هم به این آسانی نبود چراکه زمان بهبودی طولانی دارد و تحت بیهوشی کامل انجام می شود و معمولا فرد باید دو هفته وچه‌بسا بیشتر از کار خود دست بکشد.

اما روش‌‌های مدرن جایگزین عمل جراحی بینی شده اند که می تواند برای افرادی که وقت کمی داشته و در عین حال به دنبال اصلاح ایرادات بینی خود هستند بسیار مفید باشد.یکی از این روش ها لیفت بینی با نخ است.

از آن جا که لیفت با نخ تحت بیهوشی موضعی انجام می گیرد، بسیاری از افرادی که شرایط جراحی ندارند و دچار مشکلات وابسته به سن مثل فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی هستند و همچنین افرادی که به هردلیل تمایلی به روش جراحی ندارند، می توانند به آسانی این درمان را انجام دهند.

لیفت بینی برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت بینی با نخ برای بینی‌هایی با پره‌های بزرگ یا نوک بینی افتاده مناسب است. ولی برای انحرافات شدید کاربرد چندانی ندارد. لیفت بینی برای بالا کشیدن نوک بینی یا تغییر شکل درپره های بینی کاربرد دارد و این درمان بدون هیچ تغییر صدا یا مشکلات رایج در جراحی معمول بینی صورت می‌گیرد.در روش لیف با نخ روی استخوان‌های صورت اثری ندارد و تغییرات بوجود امده توسط آن طبیعی است.

لیفت بینی با نخ چگونه انجام می شود؟

در روش لیف بینی با نخ ابتدائا پماد بی‌حسی به محل تحت درمان زده می‌شود و سپس آمپول بی‌حسیموضعی به اطراف بینی تزریق می‌گردد. به همین علت درد ناشی از این روش کاملا قابل تحمل بوده و بیماران به راحتی با آن کنار می‌آیند.

سپس پزشک معالج نخ ها را به صورت افقی در دیواره‌های بینی و به صورت عمودی در نوک بینی قرار می‌دهد. این روش وقت طولانی نمی‌برد. این نخ‌ها پس از بی‌حسی موضعی جاگذاری می‌شوند و برای این کار از سوزن‌های به‌خصوصی استفاده می‌شود و بدین ترتیب برش‌های بزرگ وزخم‌های گسترده در سطح پوست ایجاد نمی‌شود.

برخی از پزشکان از نخ‌هایتک رشته‌ای صاف و کوتاه استفاده می‌کنند که نتایج ضعیفی را ارائه می‌دهند. نخ‌هایی موسوم به کاگ بسیار مناسب‌تر از نخ‌های صاف هستند.

تفاوت بین ژل های پرکننده بینی و لیفت با نخ

در روش لیفت با نخ سبب ایجاد نوک بلند تر در بینی شده و هم‌چنین نوک بینی در این روش تیز‌تر می‌شود که امکان آن در استفاده از ژل‌های پرکننده کم‌تر و خیلی سخت‌تر است.

  • لیفت بینی با نخ عوارض جانبی جدی ندارد که نسبت به ژل‌های پرکننده‌ مناسب‌تر است.
  • لیفت با نخ پخش یا جابجا نمی‌شود که موجب وسیع‌تر شدن بینی شود ولی در مورد پرکننده ها این عارضه ممکن است بوجود آید.
  • با وجود این ‌ها باز هم ممکن است افرادی نتایج خوب از پرکننده‌ها بگیرند که این تفاق در صورتی می‌افتد که به درستی تزریق آن‌ها صورت بگیرد.در واقع پرکننده ها و لیفت با نخ می‌توانند با هم ترکیب شده تا نتایج موثر‌تر و طولانی‌تری ارائه دهند. بهتر است در مورد روش هایی که برای شما مناسب‌تر است با پزشکتان مشورت کنید.

مزایای لیفت بینی با نخ

  • این روش به شما بینی صاف‌ترو زیبا‌تری می دهد. در عین اینکه ظاهر طبیعی بینی حفظ می شود.
  • زمان استراحت پس از این روش بسیار کوتاه بوده و افراد شاغل نیاز نیست نگران از دست دادن ساعات کاری خود باشند.
  • لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های جدید غیر تهاجمی است که بدون جراحی و آسیب گسترده به عروق و بافت و مخاط بینی ایجاد تغییر می‌کند. با توجه به عوارض و خطرات جانبی کم که به علت استفاده از کانولا و سوزن‌های مخصوص است، برش‌های بزرگ در سطحپوست ایجاد نشده و نگرانی‌ها در مورد عوارض جانبی به حداقل می‌رسد.
  • در این روش نیازی به شکستن استخوان بینی یا بیهوشی عمومی نیست و بنابراین افرادی که به هرجهتی قادر به جراحی نیستند هم می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش مراقبت های پس از جراحی ندارد و اشخاص می‌توانند زندگی عادی خود را از سر بگیرند.
  • هم چنین این نخ‌های مخصوص موجب ایجاد کلاژن و جوانسازی در پوست می‌شوند و چین و چروک‌ها را کاهش می دهند و پوستی محکم و کشیده تر فراهم می کنند.

ماندگاری لیفت بینی با نخ

با توجه به نخی که  استفاده می‌شود ماندگاری لیفت بینی با نخ متغیر است. نخ‌های تک رشته‌ای و صاف معمولا زود‌تر جذب می‌شوند و تحریک کلاژن در آن‌ها به شکل محسوس نیست ولی نخ‌های خاردار ماندگاری بیشتری دارند.عمر متوسط نخ‌ها در این روش قبل از جذب شدن ۶ تا ۸ ماه است. البته نتایج حاصل از آن ۸ تا ۱۲ ماه باقی خواهد ماند.

در صورت تمایل می‌توانید بیشتر از یک بار لیفت بینی را انجام دهید. با تکرار روش شما می‌توانید انتظار نتایج طولانی‌تر و ماندگارتری را داشته باشید. پس از تکرار مداوم این روش بسیاری از نتایج ایجاد شده برای همیشه حفظ خواهند شد.

در این مطلب تلاش کردیم یکی از راه‌های آسان و کم هزینه اصلاح ایرادات بینی را مورد بررسی قرار دهیم. در این روش که لیفت با نخ نام دارد بدون هیچگونه عمل جراحی و اثرات متعاقب آن می‌توان ظاهر بینی خود را بهبود بخشید. در این روش از نخ‌هایی استفاده می‌شود که قابل جذب بوده و با بدن انسان سازگار می‌باشند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن اسماعیلی

بهترین روش های رفع افتادگی پوست

بهترین روش‌های رفع افتادگی پوست

با افزایش سن معمولاً پوست ضعیف‌تر شده و تولید کلاژن نیز کندتر انجام می‌گیرد و ازاین‌رو معمولاً پوست‌ها دچار افتادگی و پیری می‌گردند و باعث به‌وجودآمدن چین‌وچروک‌ها بر روی صورت و دست‌ها و بدن خواهد شد و حتی باعث آفتاب‌سوختگی و لک ها نیز می‌گردد و پوست افراد پیر قطعاً ضعیف‌تر از جوان‌ها می‌باشد.

https://backority.ir/images/5187677x2hn79.jpg

با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی‌های جدید باعث شده تا روش‌های عالی در زمینه رفع افتادگی پوست و چین‌وچروک‌ها به وجود آید، در واقع سفت نمودن پوست به طور راحت و سرپایی و ساده قابل انجام است و باعث بهبودی ظاهری شما خواهد شد و بهبود بیمار نیز بسیار کوتاه است.

اثربخشی آن باعث درمان شلی پوست‌ها، تغییر سبک زندگی و تولید کلاژن پوست انسان می‌شود.

علت شل شدن پوست‌ها چیست؟

یکی از علت‌های اصلی شل شدن پوست‌ها در خانم‌ها دوران بارداری است، زیرا در این دوران پوست به حد معمول کشیده خواهد شد، همچنین عوامل دیگری نظیر کاهش زیاد وزن، افزایش طول عمر، ژنتیک و قرارگیری در برابر اشعه ماورا بنفش باعث شل شوندگی پوست‌ها خواهد شد. در واقع خاصیت الاستیکی پوست کم می‌شود و عوامل متعدد بالا باعث آسیب به تعداد فیبر و پلاست ها می‌شوند.

روش‌های رفع افتادگی پوست چیست؟

در اینجا به دو روش عالی در زمینه رفع افتادگی پوست می‌پردازیم که شامل 1- لیفت با نخ 2- لیف بینی با نخ می‌باشد.

لیف با نخ:

لیف با نخ یکی از روش‌های سفت‌سازی پوست‌ها در انسان می‌باشد که توسط نخ‌هایی که با سوزن داخل پوست قرار داده خواهند شد، قابل انجام است. این نخ ها باعث کشیدن صورت می‌شود تا ظاهر پوست صورت جوان‌تر شوند. کلاژن‌ها در اطراف نخ ها بالا رفته و باعث حفظ نخ در محل خود می‌شود. نتیجه‌های این عمل حاصل از روش‌های تهاجمی بوده و معمولاً در کمتر از یک ساعت قابل انجام است.

لیف بینی با نخ:

یک فناوری کاملاً جدید و پیشرفته که در آن با استفاده از نخ‌های ریزی که درون‌بینی قرار خواهند گرفت تا ارتفاع و حالت بینی بهتر شود. این نخ که به طول تقریباً 0.12 میلی‌متر و بسیار نازک می‌باشد که در زمینه لیفت و تیز کردن بینی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نخ ها از پلی دی اکسانون ساخته می‌شود اغلب در زمینه بخیه‌زنی و بستن زخم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.
این پلیمر به‌صورت مصنوعی و در مدت‌زمان شش تا دوازده ماه درون بدن جذب می‌شود و این بسیار روش بی خطری بوده و زمانی که مواد به درون‌پوست تزریق می‌شوند همانند داربست عمل نموده و به جراحان پوست این امکان را می‌دهد تا بر طبق دلخواه شما فرم بینی را در بیاورند.

مزیت‌های لیف بینی با نخ:

باعث بهترشدن فرم و کشیدگی عالی بینی خواهد شد و ظواهر آن را بهبود می‌بخشد، باعث صافی و زیبایی بینی‌ها می‌گردد و خمیدگی‌ها را از بین خواهد برد.
یک نتیجه کاملاً طبیعی و پایدار را داراست و اصلاً افراد نزدیکتان متوجه لیف بینی‌تان نخواهند شد و درعین‌حال تفاوت در ظاهرتان را خواهند دید، به دلیل جذب نخ هادرون پوست، نتایج پایداری خواهید دید و بعث سفتی پوست شما خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن اسماعیلی

تاثیر لیفت بر زیبایی

 

تاثیر لیفت بر زیبایی

لیفت صورت (ریتیدکتومی) یک روش جراحی زیبایی برای ایجاد ظاهر جوانتر در صورت است. به طور کلی این عمل برای زیباسازی صورت و کاهش اثرات پیری از جمله افتادگی پوست و کاهش سطح چربی و... انجام می شود.

نگاه کلی

در حین لیفت صورت ، یک لبه از پوست در هر طرف صورت به عقب کشیده می شود و بافت های زیر پوست با جراحی تغییر می کنند تا کانتور صورت به شکل جوان تری بازگردد. قبل از بسته شدن فلپ ، پوست اضافی برداشته می شود.

لیفت صورت چین و چروک های ریز و یا آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش نمی دهد. سایر روشهای زیبایی مانند لیفت با نخ می توانند مشکلات ظاهر یا کیفیت خود پوست را برطرف کنند.

دلیل انجام لیفت

با افزایش سن ، ظاهر و شکل صورت شما به دلیل تغییرات طبیعی مربوط به سن تغییر می کند. پوست شما حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کند و رسوبات چربی در برخی مناطق صورت کاهش می یابد و در برخی دیگر افزایش می یابد. تغییرات مرتبط با افزایش سن در صورت شما که ممکن است با لیفت صورت کاهش یابد شامل موارد زیر است:

ظاهر افتاده گونه ها

پوست اضافی در خط فک پایین 

عمق چین خوردگی پوست از کنار بینی تا گوشه دهان

افتادگی پوست و چربی اضافی در گردن (در صورتی که عمل شامل لیفت گردن باشد)

البته همان طور که پیش تر هم ذکر شد؛ لیفت صورت درمانی برای چین و چروک های سطحی ، مانند چین و چروک های اطراف بینی نمی باشد. در این موارد از لیفت با نخ استفاده می شود. چین و چروک اطراف بینی از طریق با لیفت بینی با نخ قابل رفع است. 

تاثیرات لیفت بر زیبایی

1. نشانه های متعدد پیری را رفع می کنند.

کاهش تدریجی کیفیت پوست شما می تواند نتیجه فرایندهای مختلفی از جمله نازک شدن بافت پوستی و از بین رفتن چربی صورت باشد. مقصر این تغییرات ممکن است شامل سن ، گرانش ، آسیب ناشی از آفتاب ، سیگار کشیدن ، وراثت و استرس باشد. 

روشهای مدرن لیفت صورت مانند لیفت با نخ با رفع علائم متعدد پیری در طول سالها از طریق حذف پوست اضافی ، سفت کردن بافت و ماهیچه های زیرین ، و سپس دوباره چروکاندن پوست باقی مانده برای ظاهر صاف و محکم تر به صورت و گردن می انجامد. 

اگر با یکی از علائم رایج پیری زیر دست و پنجه نرم می کنید ، لیفت صورت می تواند این نگرانی ها را تنها در یک جراحی برطرف کند:

افتادگی پوست در قسمت میانی صورت ، خط فک یا گردن

چین های عمیق که از بینی تا گوشه های دهان گسترش می یابد (چین های بینی.)

خطوطی که از گوشه دهان تا چانه شما ادامه دارد (خطوط ماریونت)

جوال یا چانه دوتایی

جابجایی چربی یا حجم صورت

2. افتادگی پوست را رفع می کند.

به عنوان یک جراحی ترمیمی ، لیفت صورت با سفت کردن و صاف کردن پوست شل صورت و گردن با جدا کردن پوست از ماهیچه ها و بافت های زیرین، مشکل افتادگی را رفع می کند. هنگامی که ماهیچه ها و بافت های زیر پوست تغییر موقعیت داده و سفت می شوند ، پوست روی صورت دوباره کشیده و پوست اضافی اصلاح می شود. این کار به طور موثری چین و چروک ها را از بین می برد و پوست را محکم می کند.

3. فک و گردن شما را کانتور می کند.

گرانش و از بین رفتن چربی صورت و خاصیت ارتجاعی پوست تمایل دارد که با بالا رفتن سن پوست ما را به سمت پایین بکشد و اغلب منجر به افتادگی پوست صورت می شود. پوست شل تمایل دارد که از فک و گردن آویزان شود و باعث ایجاد چانه ای نازیبا می شود. لیفت صورت با حذف پوست اضافی و رسوبات چربی موجود در این نواحی می تواند خطوط فک را دوباره کانتور کند.

4. برای زیبایی مردان نیز مفید است

برخلاف تصور عموم ، لیفت صورت تنها یک روش رایج در بین زنان نیست. طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS) ، لیفت صورت در پنج عمل زیبایی برتر مردان در سال 2017 قرار گرفت و بیماران مرد تقریباً ده درصد از کل عمل های لیفت صورت انجام گرفته در آن سال را تشکیل می دادند. 

مردانی که سلامت خوبی دارند و نگران افتادگی پوست صورت یا چین و چروک هستند ، می توانند از مزایای یک لیفت صورت استفاده کنند. به هر حال ، زمان بر همه ما به یک شکل تأثیر می گذارد.

5. هیچ سن خاصی برای لیفت صورت وجود ندارد

بسیاری از بیماران به اشتباه تصور می کنند که لیفت صورت فقط برای افراد مسن با علائم پیشرفته تر پیری مفید است. شایع ترین سن برای بیمارانی که در سال گذشته لیفت صورت انجام داده اند بین 51 تا 64 سالگی بوده است ، اما هرکسی که علائم افتادگی پوست و چین و چروک را داشته باشد می تواند از این روش سود ببرد.

 این که آیا شما کاندید مناسبی برای لیفت صورت هستید؛ بستگی به سلامت کلی شما ، وضعیت پوست شما و انتخاب شیوه زندگی شما دارد. با تکنیک های مختلف برای انتخاب ، جراحان می توانند لیفت صورت شما را متناسب با اهداف زیبایی شما و میزان اصلاح لازم برای دستیابی به آنها تنظیم کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محسن اسماعیلی